Výsledky mezinárodního PR průzkumu – PR patří do boardu
11. prosince 2024·Tereza Žižlavská

Výsledky mezinárodního PR průzkumu – PR patří do boardu

Projekty

PR by mělo hrát klíčovou roli ve vedení každé společnosti. Proto jsme spustili unikátní průzkum zaměřený na postavení a význam PR ve firmách.

PR průzkum napříč 7 evropskými státy 🌍

Nedávno jsme dokončili rozsáhlý průzkum ve střední a východní Evropě, který zkoumal význam a postavení PR ve firmách, jako je ta vaše. Aby PR fungovalo, nemůže hrát druhé housle. Využívají české firmy PR nejen pro potřeby marketingu, ale i k budování brandu? Jak by takové PR oddělení mělo fungovat, co vše k tomu potřebuje a jaká je realita nejen v Česku?

Jak jsme průzkum prováděli?

17 otázek, 7 zemí, 700 PRistů

Klíčová zjištění

PR spadá nejčastěji pod oddělení marketingu

PR by nemělo spadat pouze pod oddělení marketingu, protože jeho dopad přesahuje rámec kampaní a přímo ovlivňuje strategické řízení firmy. Jako klíčový nástroj pro budování reputace, zvládání krizí a komunikaci s klíčovými stakeholdery by mělo mít PR své zastoupení v boardu a podílet se na zásadních rozhodnutích organizace.

PR patří do boardu průzkum

Špatné zařazení PR v hierarchii firmy omezuje jeho efektivitu

Špatné zařazení PR v hierarchii firmy omezuje jeho vliv na strategická rozhodnutí, což snižuje jeho efektivitu při budování reputace a zvládání krizí. Bez napojení na vedení ztrácí PR schopnost rychle a účinně reagovat na klíčové výzvy.

Polovina trhu neměří výsledky PR pravidelně

Polovina trhu neměří výsledky PR pravidelně. Bez systematického vyhodnocování chybí firmám jasný přehled o tom, jak PR přispívá k jejich cílům, a ztrácí příležitost optimalizovat své strategie.

Role PR v očích vedení firmy postupně stoupá

V očích vedení oddělení PR postupně stoupá, protože si stále více uvědomují jeho vliv na budování reputace a zvládání krizových situací. PR se tak postupně stává strategickým partnerem, nikoliv pouze podpůrnou funkcí.

Forum Media 2024

COO Mediaboard, Miloš Myšička představil výsledky našeho PR průzkumu na oborové konferenci Forum Media.

Newsroom

Mediaboard je předním poskytovatelem pokročilých řešení v oblasti media intelligence navržených tak, aby firmám umožnily lépe se orientovat v dynamickém světě médií. Dáváme organizacím možnost získat cenné přehledy, sledovat mediální pokrytí, trendy v odvětví a činit informovaná rozhodnutí na základě našich chytrých dat.